nedeľa 1. februára 2015

 

Kari korenie - žlté a zdravé

  

 

Žlté korenie, ktoré nazývame kari, sa často zvykne používať na ochutenie mäsa, ryže, zeleniny. Poznáme ho najmä podľa žltej farby. Vždy som si myslela, že ide o jeden druh korenia, no minule na sáčku som spozorovala, že ide o zmes rôznych druhov korenín:

 

  • kurkuma

  • čierne korenie

  • chilli

  • kardamóm

  • koriander

  • ďumbier/zázvor

  • rascu

  • muškátový orech

  • škoricu 


Tento žlto-oranžový prášok obsahuje v sebe veľmi veľa pre naše zdravie. Všetky koreniny sú zdraviu prospešné, takže takáto kombinácia je skutočne vhodná.

Kari sa pripisuje blahodárny účinok v boji proti cholesterolu, upravuje množstvo tuku v tele, pomáha pri jeho odburávaní, celkovo čistí cievy. Podporuje imunitný systém, bojuje s chrípkou a nachladnutím. Ďalej pomáha pri trávení. Najmä ak máte pocit nafúknutého brucha, zmes korenia podporuje tvorbu tráviacich štiav. Tiež pôsobí ako očista čriev, takže aj redukuje tvorbu akné a kožných problémov.


Pri najbližšom varení skúste prisypať do pokrmu trocha kari, okrem toho, že jeho chuť je jedinečná, prispejete aj vášmu zdraviu. Ja som včera zmiešala olivový olej s kari korením a soľou a do takejto zmesi som na noc dala marinovať kuracie prsia. Fantázii sa medze nekladú. Tak teda "Dobrú chuť!"

 

 

M

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára