nedeľa 6. decembra 2015

Čo prezrádza akné na našej tvári? Alebo o tom, ako pomáhame pleti a nie orgánom.

 
 

Mnohých z nás trápi akné aj dlho potom, ako nás prejde obdobie puberty. Bohužiaľ, naša medicína hovorí vždy len o tom, že ide o mastný typ pleti, prípadne o nerovnováhu v hormónoch nášho tela. 

Zvyčajný postup doktorov (odskúšané na vlastnej koži): 
1. Predpíšu vám zvyčajne Zinerit (od slova zinok - niečo ako zinok v tekutej forme plus iné chemikálie, ktoré majú zabíjať baktérie na povrchu pokožky, okrem tých baktérií ničia aj povrch kože) - to si radšej kúpte obyčajný zinok a spravíte niečo pre svoju pleť aj pre pokožku na celom tele a aj pre vlasy a imunitný systém. 
2. No a v ďalšom "skvelom" postupe pôjde o nasadenie liečby hormonálnymi tabletkami, ktoré, pokiaľ aj zaberú a vaše pleť bude krásna, po vysadení liečby sa väčšinou hormóny ešte viac zbláznia, no a pleť je ešte omnoho omnoho horšia.

Mne s akné teda zdravotníctvo nijako nepomohlo. Takže ako sa vraví: "Človeče, pomôž si sám."

Nehovorím, že môj návod je 100%-tný. To nie, ale potom, ako som si uvedomila, aké orgány spôsobujú problém s pleťou, začala som to riešiť inak. Podľa čínskej medicíny, každá časť tváre súvisí s nejakým orgánom. Nos je srdce, brada hrubé črevo, pod očami sú obličky ... 





A tak som začala niečo robiť s daným orgánom. Pomohlo mi v prvom rade pi dostatočné množstvo vody. Vtedy sa prečisťujú obličky a aj pleť. Ďalej som vynechala lepok, pretože zaťažuje trávenie a doslova zahlcuje črevá, aby sa vstrebávali potrebné živiny ako aj minerály a vitamíny. Jem všetko, kde je vláknina. Jem veľa bielkovín, zeleniny a sčasti aj ovocia. Sladkosti obmedzujem. 

Keď som videla, že mám problémy so ženskými orgánmi, kúpila som si alchymilkový čaj. Ten som pila pravidelne skoro mesiac a akné ustúpilo. Tiež aj čaj na trávenie - palina je vynikajúca.





Nehovorím, že to všetko je ako zázračná palička. Je to beh na dlhú trať. Ale nad vlastnými problémami vyhráte tak, že začnete sami v sebe hľadať zdravie. Je vo vás,  vaše telo vždy signalizuje, že niečo nie je s ním v poriadku. Preto ho počúvajte a pomôžte mu. M
(*niektoré informácie a fotografie boli použité z internetu)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára